Het Centrummanagement Leiden in 2 minuten

Belangenbehartiging
Als belangenbehartiger van de binnenstadondernemers, is het Centrummanagement nauw betrokken bij (toekomstige) veranderingen in de binnenstad. We letten hierbij is het bijzonder op nieuw gemeentelijk beleid gericht op bereikbaarheid, parkeren, openbare ruimte en retail- en horecabeleid. Hierbij richten we ons op wat deze ontwikkelingen betekenen voor de ondernemers en de economische vitaliteit, en mengen we ons in de discussie waar nodig. Dit doen we in overleg met onze Adviesraad, met vertegenwoordigers van de verschillende ondernemersverenigingen.

Retailacquisitie & leegstandsbestrijding
Een levendige binnenstad met een groot aanbod aan winkels en horeca. Daar streeft het Centrummanagement naar. Daarom zetten we – door het aantrekken van nieuwe formules – in op het vergroten van het aanbod en het bestrijden van leegstand. Daarnaast ondersteunen wij ondernemers bij het zoeken van opvolging voor hun zaak en het opvullen van tijdelijk leegstaande winkelpanden.
Aankleding tijdelijk leegstaande etalages
We hebben in Leiden op dit moment een bijzonder lage leegstand. Toch willen we ervoor zorgen dat de winkels die op dit moment geen opvulling hebben geen afbreuk doen aan onze winkelstad. Daarom hebben het Centrummanagement en ARTvertisement de handen ineen geslagen om etalages te voorzien van kunstuitingen. Goed voor de uitstraling van onze stad, én goed voor de verhuurder.

Campagnes
Bezoekerscampagnes zijn onmisbaar bij het op de kaart zetten van Leiden. De combinatie van een historische binnenstad, een uniek winkelaanbod en een grote diversiteit aan horeca zorgen ervoor dat Leiden bezoekers veel te bieden heeft. Om nog meer bezoekers uit de stad en regio naar Leiden te trekken, heeft het Centrummanagement meerdere campagnes opzet.

Evenementen
Om de belevingswaarde van de stad te vergroten, organiseert en subsidieert het Centrummanagement verschillende evenementen in de Leidse binnenstad. Zo zorgen we ervoor dat bezoekers vaker naar Leiden komen en versterken we de centrumfunctie van de stad in de Leidse regio. Een begrip in de regio en ver daarbuiten zijn de Leidse Winter Wonder Weken,met de bijbehorende Drijvende Kerstmarkt en IJsbaan, maar ook het Fashion Festival en de dragen bij aan de goede belevingswaarde van Leiden.

Duurzaamheid
De komende jaren gaan er veel maatregelen genomen worden om de binnenstad duurzamer te maken. Het Centrummanagement is actief betrokken bij de totstandkoming en uitvoering van projecten die de duurzaamheid van de stad vergroten. Voor de totstandkoming van een duurzame stad, maar ook om de belangen van ondernemers te vertegenwoordigen.

Kennis&Kunde-workshops
Hoe trek je meer bezoekers naar je onderneming, hoe zet je een goede marketing op of wat is er nodig om een goed functioneren webwinkel te lanceren? Om ondernemers te inspireren en de mogelijkheid te geven om te netwerken, organiseert het Centrummanagement Kennis & Kunde-workshops waarbij je leert hoe je het verschil kunt maken.

Sponsoring
Heb jij plannen voor een initiatief of evenement dat bijdraagt aan een levendige en economisch vitale binnenstad? Het Centrummanagement ondersteunt initiatieven die bijdragen aan het profiel van de Leidse binnenstad, een omzet verhogende werking hebben voor ondernemers en een open karakter kennen.